بهترین آنالایزر ارتعاشات
نکات مهم برای انتخاب دستگاه آنالایزر ارتعاشات در سال ۱۴۰۲
مارس 28, 2020
مبانی شناسایی بلبرینگ ها
مبانی شناسایی بلبرینگ ها
آوریل 15, 2020

تعمیرات اساسی الکترو فن های صنایع کاشی و سرامیک

به طوركلي فن ها به دو دسته محوري و سانتريفوژ تقسيم مي شوند. اين دسته بندي عموما بر مبناي مسير جريان هوا داخل فن مي باشد. فن هاي سانتريفوژ از يك پره چرخان براي افزايش سرعت هوا استفاده مي كنند. هوا با حركت از هاب پره به سمت نوك آن، مقداري انرژي جنبشي جذب مي كند. اين انرژي جنبشي سپس به فشار استاتيك تبديل مي شود. با كاهش سرعت هوا افزايش مي يابد. فن هاي سانتريفوژ قادر به توليد فشارهاي بالايي هستند. اين دسته از فن ها معمولا در هواي آلوده و با درصد زطوبت بالا و يا دماهاي بالا،قادر به جوابگويي هستند.

استراتژی نگهداری و تعمیرات

استراتژی نگهداری و تعمیرات در صنایع کاشی و سرامیک بصورت ترکیبی از استراتژی تعمیرات پیشگیرانه PM و استراتژی تعمیرات پیش بینانه CM می باشد. تعمیرات اساسی فن‌ ها امریست که بطور سالیانه در کارخانجات کاشی و سرامیک انجام می‌گردد. به بازدهی بیشتر تولید در طول سال می‌انجامد. به کمک آنالیز ارتعاشات در زمان قبل از شروع تعمیرات، می‌توان در زمان و هزینه تعمیرات صرفه‌جویی کرد. با استفاده از آنالیز ارتعاشات بر روی فن ها و موتور‌های الکتریکی، وجود هرگونه مشکل و یا خرابی (به خصوص خرابی بیرینگ ها) به سادگی قابل تشخیص است. پس از تشخیص عیب، تجهیزاتی که خرابی بیرینگ در آن‌‍‌ها تشخیص و قطعی شده باشد (فن یا الکتروموتور) دمونتاژ شده و عملیات تعویض بیرینگ بر روی ‌آن‌ها انجام می‌گیرد. پس از تعویض بیرینگ‌های معیوب عملیات مونتاژ آغاز می‌گردد.

مرحله آخر پروژه

بعد از اتمام عملیات تعمیرات اساسی الکترو فن ، نوبت به بالانس در محل فن ‌ها میرسد . پس از انجام بالانس دینامیکی فن‌هایی که در آنالیز ارتعاشات، نابالانس تشخیص داده شده بود، فنها در مدار قرار می گیرد. جهت اطمینان، مجددا تحت تست ارتعاش سنجی قرار می‌گیرند.

.

بالانس فن های سانتریفیوژ
آنالیز ارتعاشات و بالانس فن های سانتریفیوژ
بالانس فن های سانتریفیوژ 4
بالانس فن های سانتریفیوژ 4
بالانس فن های سانتریفیوژ 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *