بالانس واحد يک نيروگاه گازی فردوسی مشهد
بالانس واحد يک نيروگاه فردوسی مشهد
سپتامبر 28, 2019
نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار
بالانس توربین گاز نیروگاه چابهار
می 28, 2023
نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار
بالانس توربین گاز نیروگاه چابهار
می 28, 2023
بالانس واحد يک نيروگاه گازی فردوسی مشهد
بالانس واحد يک نيروگاه فردوسی مشهد
سپتامبر 28, 2019

تعمیرات اساسی الکتروفن های صنایع کاشی سرامیک

شرکت ویستا پایش راد با اتکا به پرسنل خبره و ماهر خود که سالهای زیادی در صنایع مختلف تجربه نگهداری و تعمیرات تجهیزات دوار و ماشی  آلات محختلف را کسب نموده اند. هم اکنون افتخاردارد که یکی از پیمانکاران خوشنام و صاحب سبک در زمینه تعمیرات اساسی صنایع مختلف مانند نیروگاهها ، پالایشگاهها ، صنایع کاشی و سرامیک ، صنایع فولاد و …. می باشد .

در فروردین سال ۱۳۹۹ علیرغم شرایط دشوار و سخت کار به دلیل شیوع ویروس کرونا، پروژه تعمیرات اساسی ۱۵۰ دستگاه الکترو فن صنایع کاشی و سرامیک بامدد الهی و تلاش همکاران عزیز، با موفقیت و زودتر از زمان بندی انجام شد.

استراتژی نگهداری و تعمیرات در صنایع کاشی و سرامیک بصورت ترکیبی از استراتژی تعمیرات پیشگیرانه PM و استراتژی تعمیرات پیش بینانه CM می باشد. تعمیرات اساسی فن‌ها امریست که بطور سالیانه در کارخانجات کاشی و سرامیک انجام می‌گردد و به بازدهی بیشتر تولید در طول سال می‌انجامد. به کمک آنالیز ارتعاشات در زمان قبل از شروع تعمیرات، می‌توان در زمان و هزینه تعمیرات صرفه‌جویی کرد. با استفاده از آنالیز ارتعاشات بر روی فن ها و موتور‌های الکتریکی، وجود هرگونه مشکل و یا خرابی (به خصوص خرابی بیرینگ ها) به سادگی قابل تشخیص است. پس از تشخیص عیب، تجهیزاتی که خرابی بیرینگ در آن‌‍‌ها تشخیص و قطعی شده باشد (فن یا الکتروموتور) دمونتاژ شده و عملیات تعویض بیرینگ بر روی ‌آن‌ها انجام می‌گیرد. پس از تعویض بیرینگ‌های معیوب عملیات مونتاژ آغاز می‌گردد.
بعد از اتمام عملیات تعمیرات، نوبت به بالانس در محل فن‌ها میرسد . پس از انجام بالانس دینامیکی فن‌هایی که در آنالیز ارتعاشات، نابالانس تشخیص داده شده بود، فنها در مدار قرار گرفته و جهت اطمینان، مجددا تحت تست ارتعاش سنجی قرار می‌گیرند.