غرفه ویستا پایش در نهمین کنفرانس آکوستیک و ارتعاشات
ژانویه 27, 2020
بهترین آنالایزر ارتعاشات
نکات مهم برای انتخاب دستگاه آنالایزر ارتعاشات در سال ۱۴۰۲
مارس 28, 2020
غرفه ویستا پایش در نهمین کنفرانس آکوستیک و ارتعاشات
ژانویه 27, 2020
بهترین آنالایزر ارتعاشات
نکات مهم برای انتخاب دستگاه آنالایزر ارتعاشات در سال ۱۴۰۲
مارس 28, 2020

آنالیز ارتعاشات و بالانس فن های صنایع فولاد

با توجه به اینکه در صنایع فولاد ، انواع فن های سانتریفوژ و بطور گسترده ای نصب و در حال بهره برداری می باشد يکي از ضروري ترين و مهمترین مواردی که پرسنل این صنایع باید با آن آشنا باشند داشتن دانش بالانس و ارتعاشات فن ها مي باشد. وجود ارتعاشات در فن های صنعتی مساوي با کاهش عمر ياتاقانها و همچنين ايجاد سروصدا مي باشد. ارتعاشات اضافي در يک پروانه مي تواند دلايلي بسياري داشته باشد که يکي از مهمترين دلايل آن را مي توان وجود نابالانسي دانست. پرسنل شرکت ویستا پایش راد، در صنایع فولاد مختلف در کشور ، با انجام آنالیز ارتعاشات و عیب یابی و بالانس انواع فن ها، در راستای افزایش عمر تجهیزات و افزایش تولید و آمادگی خط تولید نقش موثری ایفا می نمایند.

آنالیز ارتعاشات و بالانس فن های صنایع فولاد 2
آنالیز ارتعاشات و بالانس فن های صنایع فولاد 3
آنالیز ارتعاشات و بالانس فن های صنایع فولاد 4

توضیحاتی درباره صنعت فولاد

فرم خالص آهن فلزي با جلاي نقره اي و ته رنگ خاکستري است و چون به سهولت در معرض هوا اکسيد مي شود، ندرتاً به صورت ناتيو يافت مي شود. آهن به ميزان حدود ۵ درصد در پوسته زمين رها شده است و کاني هاي آن از نظر ترکيب و شکل ظاهر بسيار متنوع هستند. معمول ترين کاني هاي آهن اکسيدهاي با رنگ هايي از خاکستري تا زرد يا قرمز هستند که مهمترين آنها مگنتيت (Fe3O4 ) و هماتيت (Fe2O3 ) هستند.

مهمترين منابع تجارتي ماده معدني آهن ساختارهاي لايه اي آهن (BIF) هستند که در سنگ هاي پروتروزوئيک يافت مي شوند. منابع تجارتي معمولاً آن منابعي هستند که توسط فرآيندهاي طبيعي ثانويه تا عياري حدود ۶۵ درصد آهن غني شده باشند. توده هاي ماگمايي نيز مي توانند منابعي براي مقادير بزرگ مگنتيت باشند. ذخيره ماده معدني آهن جهان حدود ۱۵۰ميليارد تن برآورد مي شود که حاوي ۷۳ ميليارد تن آهن است. اکراين و روسيه به ترتيب بزرگترين ذخاير آهن جهان را دارا هستند.

استخراج عمده سنگ آهن دنيا با روشهاي استخراج سطحي و به خصوص به روش روباز و به کمک حفاري و انفجار و سيستم شاول/ لودر و کاميون صورت مي گيرد. هر چند که استخراج زيرزميني آهن با روشهايي مثل استخراج از طبقات فرعي و تخريب بلوکي نيز صورت گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *