کمپانی وست

معرفی کمپانی

Association VAST,  Vibrotek

شرکت VibroTek Inc ، در سال ۱۹۹۱ با نام تجاری  Inteltek Enterprises inc  ، و با هدف معرفی فناوری عیب یابی با استفاده از سیگنال های صوتی و ارتعاشی تاسیس شد. این فناوری ها توسط کارشناسان روسی و آمریکایی شرکت VAST توسعه داده شده است. در سال های اخیر با توسعه میکرورایانه ها با قدرت محاسباتی عالی کاربرد گسترده ای از آنها شناسایی شده است و اتصال رایانه ها به ترانسدیوسر های نویز و ارتعاش امکان پذیر شده است.

هدف اصلی VibroTek توسعه سیستم های نرم افزاری پایش وضعیت، عیب یابی اتوماتیک و پیش بینی وضعیت ماشین آلات دوّار و همچنین توسعه تکنولوژی بالانس روتورها بود. این سیستم های نرم افزاری براساس سی سال پژوهش در مورد مسائل مربوط به ارتعاشات و تجربه های عملی کار با ماشین آلات دوار توسط کارشناسان روسیه و ایالات متحده آمریکا توسعه یافته است. اولین نسخه از این سیستم ها از سال ها قبل، در تعداد زیادی از صنایع کشور روسیه در زمینه های پایش وضعیت آنلاین و پایش وضعیت آفلاین و همچنین در سیستم های تشخیص و عیب یابی خودکار استفاده می شود.

نامگذاری شرکت :  VAST براساس برگرفته از حروف اول کلمه های    Vibro Acoustical Systems and Technologies می باشد.

زمینه تخصصی

شرکت VAST یکی از اولین شرکت های خصوصی در روسیه است که با فناوری های اطلاعات در زمینه تحلیل سیگنال و پایش وضعیت فعالیت می نماید. متخصصان این شرکت از کارشناسان برجسته و توسعه دهندگان تکنولوژی تحلیل سیگنال می باشند. چندین سال تجربه عملی در نیروی دریایی روسیه را داشتند. همچنین نویسندگان تعدادی از کتاب ها، مونوگراف ها یا پایان نامه های تخصصی و یا صاحبان ده ها مورد از اختراعات روسیه می باشند.

فن آوری های توسعه یافته توسط آنها به طور گسترده ای در تعدادی صنایع روسیه و همچنین در پزشکی استفاده می شود. تحقیقات گسترده انجام شده توسط متخصصان VAST موجب شد تا اولین سیستم حرفه ای عیب یابی و تشخیص وضعیت مورد استفاده در نیروی دریایی روسیه ایجاد شود.

علاوه بر این، این شرکت سیستم های کاملا اتوماتیک برای تشخیص وضعیت و پیش بینی طولانی مدت با استفاده از نتایج اندازه گیری های نویز و ارتعاش ایجاد کرد. این سیستم ها می توانند بدون حضور متخصص در زمینه عیب یابی عمل کنند.

تاریخچه

  • در سال ۱۹۹۲، شرکت VAST با استفاده از ابزارهای Bruel & Kjaer و نسل اول ابزار دقیق روسیه، اولین سیستم پرتابل را برای تشخیص وضعیت خودکار یاتاقانهای غلتشی معرفی کرد.
  • در سال ۱۹۹۲، شرکت VAST اولین شرکتی در جهان بود که یک سیستم کاملا اتوماتیک برای تشخیص وضعیت بلبرینگ ها با استفاده از اندازه گیری ارتعاشی معرفی کرد.
  • در سال ۱۹۹۳، شرکت VAST یک نرم افزار بالانس چند صفحه ای را توسعه داد.
  • در سال ۱۹۹۴، شرکت VAST سیستم پایش وضعیت، تشخیص و عیب یابی ماشین آلات دوار را معرفی کرد. این سیستم ها در حال حاضر در بیش از صد شرکت در روسیه، کانادا، اتریش و دیگر کشورها استفاده می شود.
  • در سال ۱۹۹۵، شرکت VAST اولین سیستم پایش وضعیت پیوسته خود را بر اساس رایانه های استاندارد معرفی کرد.
  • در سال ۱۹۹۶، شرکت VAST نرم افزار مشابه برای دیتاکالکتور Bruel & Kjaer 2526، را توسعه داد.
  • در سال ۱۹۹۷، شرکت VAST اولین سیستم های پرتابل (قابل حمل) بر اساس نرم افزار پایش وضعیت قابل استفاده در دستگاه های دیتاکالکتور و تجهیزات الکترونیکی را توسعه داد. و دیتا کالکتورهای نسل جدید در روسیه تولید شد.
دفتر شرکت VAST

فعالیت های شرکت

شرکت VAST نسل جدیدی از نرم افزارها را با قابلیت های پیشرفته تشخیصی بر اساس سیستم عامل MS Windows-95 برای دیتاکالکتورها توسعه دادند. به موازات توسعه و حمایت از روش های تشخیصی و نرم افزاری، متخصصین VAST چندین سخنرانی و سمینار در دانشگاه فنی دریایی سن پترزبورگ، دانشگاه تحصیلات تکمیلی در سن پترزبورگ، روسیه ارائه دادند. این مقالات را در تعدادی از مجلات و کنفرانس های بین المللی منتشر شده اند.  برخی از این مقالات در سایت اینترنتی شرکت ارائه شده است.

در حال حاضر کمپانی VAST برزگترین شرکت سازنده دستگاههای آنالیز ارتعاشات پرتابل و آنلاین می باشد و فعالترین و تنها شرکت ارائه دهنده خدمات پایش وضعیت  در صنایع ریلی ملی روسیه می باشد. همچنین بززگترین صادر کننده تجهیزات آنالیز ارتعاشات و خدمات مرتبط به صنایع ریل و راه آهن در کشورهای فیلیپین، هندوستان، قزاقستان، اوکراین و … می باشد.  دارای نمایندگی فعال در کشورهای فیلیپین، بلغارستان، چین، ویتنام ، بلاروس ، مصر، هندوستان، قزاقستان ، اوکراین ، تایلند و ایران می باشد و شرکت مهندسی ویستا پایش راد نمایندگی انحصاری این کمپانی در ایران می باشد.

در جدول زیر گزارش آماری  (تعداد موتور- گیربکس ها ، آنالایزر های موجود ، تعداد کارشناسان و …) برای تعداد ۳ مورد از خطوط آهن روسیه که توسط کمپانی VAST خدمات  داده می شود  آورده شده است.

VAST Stats table
VAST Operations

پیشینه کاری شرکت

بیش از ۱۰ سال ، شرکت VAST تأمین کننده تجهیزات و خدمات ، شرکت ها و صنایع حمل و نقل ریلی بوده است. از سال ۲۰۰۸ ، در چارچوب همکاری با راه آهن روسیه ، متخصصان این شرکت ، با انجام پایش وضعیت و آنالیز ارتعاشات اجزای لوکوموتیو ،  قطعات معیوب را شناسایی  و تحت پایش دارند. دامنه کار شامل تشخیص ارتعاشات بلبرینگ های محور لوکوموتیو، ارتعاشات گیربکس ها (جعبه دنده) ، ارتعاشات الکترو موتور الکتریکی  و موتورهای کششی  (traction Motors) لکوموتیوها  می باشد. به نحوی که کارکرد قطعات تا زمان تعمیرات دوره ای بعدی( تعمیرات برنامه ریزی شده یا  تعمیرات اساسی )  تضمین می گردد.  قابلیت اطمینان و دقت آنالیزها و عیوب شناسایی شده حداقل ۹۵٪  بوده است. به منظور حذف مشکلاتی مانند گیرپاژ شدن (جام کردن) بیرینگها حین کار لکوموتیوها و اطمینان از ایمنی تردد قطار ، لازم است بطور کاملا اتوماتیک و دقیق عمر باقیمانده بلبرینگها تعیین گردد . مؤثرترین روش آنالیز ارتعاشات با تکنیک های تخصصی و توسعه یافته است. با کمک این تکنیک های پیشرفته می توان نوع عیب بلبرینگ  و شدت عیب را به دقت  شناسایی کرده و عمر باقیمانده بیرینگ را با دقت بسیار بالایی تخمین زد.

برای ارائه خدمات در حمل و نقل ریلی در سال ۲۰۰۸ ، یک شرکت تابعه VAST-Service LLC در سازمان VAST تأسیس شد.

کلیه کارهایی که در مورد آنالیز ارتعاشات در حمل و نقل ریلی روسیه انجام می شود، بر اساس مستندات نظارتی و فنی موجود در راه آهن روسیه (دستورالعمل های مربوط به تعمیرات لوکوموتیو ها) و دستورالعمل های تهیه شده توسط VAST-service LLC انجام می شود. بر اساس نتایج حاصل از تشخیص ارتعاشات ، تجزیه و تحلیل منظم و جامع نتایج بدست آمده صورت می گیرد. با تدوین پیشنهادها،  اقدامات لازم برای افزایش قابلیت اطمینان در عمل انجام می شود.

VAST-Service LLC در طول مدت فعالیت خود، برای بیش از ۳٫۷ میلیون بلبرینگ آنالیز ارتعاشات انجام  داده است. از این تعداد بیش از ۴۳۰۰ یاتاقان معیوب که منجر به خرابی ماشین آلات و تجهیزات می شود رد و تأیید شده اند .

دستور العمل ها

برای افزایش بهره وری در تشخیص لرزش ، دستورالعمل های نظارتی زیر به طور خاص برای راه آهن روسیه تهیه و تصویب شده است:

دستورالعمل “عیب یابی ارتعاشی لكوموتيوها”.

دستورالعمل “انجام تشخیص ارتعاشات بلبرینگ های چرخ، چرخ دنده ها ، ترکشن موتورها و جفت چرخ های لوکوموتیو”.

برنامه های آموزشی روش های آموزش پیشرفته و صدور گواهینامه برای برنامه ها: “کنترل ارتعاشات “؛ “تشخیص لرزش تجهیزات دوار لوکوموتیو”؛ “نظارت و تشخیص شرایط ماشینها. (تشخیص لرزش و تنظیم لرزش تجهیزات دوار لکوموتیوها).”

About company

VibroAcoustical Systems and Technologies, Inc. (VAST, Inc.) is one of the first private companies in Russia to that deal with information technologies in the field of signal analysis and condition diagnostics. It unites the leading experts and developers of conversion technologies who had many years of practical experience the Russian Navy, the authors of dozens of Russian patents, and a number of text books and monographs. The technologies developed by them are widely used in the number of industries in Russia and worldwide.

Currently the company forms association of enterprises including:

هلدینگ VAST در حال حاضر مالکیت شرکتهای زیر را برعهده دارد.

Association VAST, Ltd.  – The leading company that designs, produces, and supplies products to the market. It provides services in machine diagnostics and commissioning in a number of industries

North-West Educational Center – Licensed educational center for post graduate education. Provides training in vibration diagnostics, condition monitoring, balancing, alignment according to the international standards and requirements on national and industry regulations. Conducts scientific research.

VibroTek, Ltd – Conducts scientific research and works on perspective methods and technologies

VAST-Service, Ltd – Provides diagnostic services to Russian Railways

MARS, Ltd – Makes design and turn-key installation of the on-line condition monitoring systems at the customer sit.

۱۰ regional partners in Russia, CIS, Europe, America and Asia

This company design and supply the full range of portable and on-line systems devices for vibration measurement, condition monitoring, diagnostics and long term condition forecast, field balancing, laser alignment.