دانلود استاندارد پایش وضعیت Vibration ISO pdf download
دانلود استاندارد پایش وضعیت
نوامبر 6, 2019
غرفه ویستا پایش در نهمین کنفرانس آکوستیک و ارتعاشات
ژانویه 27, 2020

ویستا پایش راد

حرفه ای و مقرون به صرفه:

دستگاه آنالایزر ارتعاشات DC-23 یکی از حرفه ای ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاهای آنالیز ارتعاشات می باشد و جزو دسته بندی آنالایزرهای ۲ کاناله می باشد که برای اندازه گیری و عیب یابی آفلاین و دوره ای ارتعاشات تجهیزات دوار مانند توربوژنراتورها, الکترو پمپ ها , الکترو فن ها, گیربکس ها  کاربرد دارد و  بصورت پرتابل می توان از آن استفاده نمود. بر روی این آنالایزر دو کانال ورودی ارتعاشات, یک کانال تاکو (دورسنجی ) و یک کانال برای استتوسکوپ (جهت شنیدن صدای بیرینگ) تعبیه شده است.

 

دیتابرداری با سرعت ۳تا ۶ برابر بیشتر:

این آنالایزر ارتعاشات جز نسل پنجم آنالایزرهای ارتعاشی می باشد که یکبار تایم سیگنال را ذخیره می کند و تمام آنالیزهای مورد نیاز را بر روی آن انجام میدهد لذا سرعت دیتابرداری آن نسبت به آنالایزرهای قبلی ۳ تا ۶ برابر سریعتر شده است.

این آنالایزر ، دامنه ارتعاشات براساس استاندارد بین المللی ISO 10816  و برحسب شتاب ، سرعت و جابجایی  با واحدهای RMS , Peak to Peak , True Peak اندازه گیری می نماید  و همچنین با محدوده دینامیکی ۱۲۰ db و بر اساس این استاندارد می توان حدود مجاز, آلارم و تریپ برای مقدار دامنه ارتعاشات ماشین آلات مختلف تعیین نمود.

 

بالانس ۱ صفحه تا بالانس ۴ صفحه:

بمنظور  بالانس دینامیکی و بالانس در محل (field balance) تجهیزات دوار مانند روتور توربینهای گازی و روتور توربین های بخار و شفتهای مختلف  در ۱ صفحه ، ۲ صفحه ، ۳ صفحه و ۴ صفحه  می توان از آپشن بالانس استفاده نمود. این آنالایزر تنها بالانسر پرتابل ۲ کاناله می باشد که می توان با آن بالانس ۴ صفحه ای انجام داد و با این بالانسر می توان ۵ صفحه برای محل های دیتا برداری و ۴ صفحه برای محل های وزنه گذاری انتخاب نمود در صفحات دیتا برداری می توان هردو جهت عمودی و افقی(Vertical & Horizontal) را  برای دیتا برداری انتخاب نمود. با این قابلیت مقادیر دامنه ارتعاشات هر دو جهت در محاسبات بالانس بکار گرفته می شود و مزیت آن کاهش ارتعاشات در تمام جهت های شعاعی پس از اتمام وزنه گذاری می باشد.

با این بالانسر می توان محاسبه جرم آزمایشی و ضرایب اثر را انجام داد و پس از یکبار بالانس ضرایب اثر بصورت جدول ذخیره می شود و  میتوان بالانس های بعدی را باروش استفاده از ضریب اثر انجام داد .

از دیگر امکانات این بخش می توان به محاسبه ترکیب وزنه ها برای تریم بالانس در یک صفحه ، برای جاهایی که محدودیت در  محل وزنه گذاری وجود دارد مانند فن ها ،تقسیم وزنه های بالانس برای تعداد نقاط محدود قابل انجام می باشد و بالانس در سرعتهای مختلف و ارائه گزارش جامع و کامل از ابتدا تا انتهای فرایند بالانس از دیگر امکانات این آنالایزر می باشد.

 

 صفحه نمایش رنگی و بزرگ،  وزن کم و حمل آسان:

این آنالایزر دارای صفحه نمایش رنگی ۴٫۷ اینچی و وزن بسیار ایده ال ( فقط ۱ کیلوگرم) می باشد که همراه با کیف و بندهای چرمی مخصوص ارایه می شود و طراحی منحصر بفرد این بندها استفاده از آن را در محیط های صنعتی بسیار آسان و جذاب نموده است.

 

قابلیت دیتا برداری با فرکانس بالا و رزولیشن بالا:

این آنالایزر قابلیت اندازه گیری فرکانس ارتعاشات تا ۵۱کیلوهرتز و رزولوشن ۵۱ هزارخط را دارد.

 

تعریف Route ماشین آلات به تعداد  نامحدود :

به هر تعداد که در سایت ماشین دارید و علاقمند هستید دیتا ارتعاشی آنها را ذخیره و ترند نمائید با این دیتاکالکتور و آنالایزر به راحتی می توانید روت ماشین آلات را تعریف نموده  و بین دستگاه و نرم افزار دیتا ها را ذخیره و انتقال انجام دهید.

در بخش Route  تا زمانی که حذف را نزنید دیتاهای قبلی بر روی دستگاه نیز ذخیره شده و کاربر به راحتی می تواند ترند ارتعاشات  در زمانهای گذشته را بررسی نماید.

 

 سنسورهای ارتعاش و دورسنج :

دو عدد سنسور شتاب سنج با حساسیت ۱۰۰mv/g همراه با دستگاه عرضه می شود. در مگنت این شتاب سنج ها از طرح منحنی استفاده شده است که اتصال ان با سطوح غیر مسطح مانند بدنه الکتروموتورها و پوسته بیرینگ ها را بسیار محکم و قابل اطمینان می سازد.  همچنین ۲ عدد سنسور تاکو ( لیزری و نوری ) همرا با دستگاه عرضه می شود. همچنین سنسورهای تاکو را می توان بصورت سیم دار یا بدون سیم ( وایرلس) استفاده نمود. با تاکو وایرلس به این امکان را به شما میدهد تا برای آنالیز ارتعاشات یک یک توربوژنراتور نیروگاهی که بیش از ۲۰ متر طول دارد (مانند توربین گازی V94.2  یا GEF9 ) و یاتاقانهای متعددی در طول محور دارد  می توان دامنه و فاز ارتعاشات تمام یاتاقانها را بدون استفاده از کابلهای با طول زیاد و دست وپاگیر  (حتی در صورت عدم دسترسی به رک سیستم ارتعاشی) رکورد نمود.

 

قابلیت اتصال به رک ارتعاشات Bently Nevada  و VM 600

با این آنالایزر می توان به سادگی به رک ارتعاشات و سیستم ارتعاشی Bently Nevada  و VM 600توربین های نیروگاهی (مانند توربین گازی V94.2  یا GEF9 ) متصل شده و اندازه گیری و آنالیزهای مختلف مانند Run up – Coast Down , Orbit , Tracking ,Balancing و … را انجام داد. .

 

سایر امکانات :

  • حرفه ای و قدرتمند برای عیب یابی موتورهای الکتریکی (AC-DC-Induction- Squirrel Cage) با آنالیز ارتعاشات
  • انجام آنالیز های انولوپ (ٍEnvelop ) و اوربیت (Orbit) و شوک پالس (Shock pulse) – Modal Analysis
  • قابلیت آنالیز جریان با اتصال کلمپ جریان و امکان نمایش لگاریتمی (دینامیکی) دامنه
  • اندازه گیری زاویه فاز بدون سنسور تاکو (Cross Spectrum)
  • یک گیگابابت حافظه داخلی و قابلیت ارتقاء حافظه
  • قابلیت حداقل ۸ ساعت کارکرد مدوام باطری با یکبار شارژ باطری

 

 کاربردی و حرفه ای برای تمام صنایع و کارخانجات:

با این آنالایزر می توانید برای تجهیزات و ماشین آلات این آنالایزر کاملترین, حرفه ای ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه برای صنایع نیروگاهی. پالایشگاه, پتروشیمی ,  کارخانه های سیمان, کارخانه های کاشی و سرامیک, صنایع فولاد, صنایع ریلی , صنایع غذایی. شرکت های انتقال گاز, خطوط انتقال و تصفیه آب و فاضلاب./

هم اکنون می توانید این دستگاه آنالایزر ارتعاشات فوق العاده را با تماس با ویستا پایش راد سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *